חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלול טיול מבוקרשט לבראשוב

בוקרשט ובראשוב הן היעדים המובילים בכל מסלול טיול ברומניה . בוקרשט, עיר הבירה התוססת, מלאה באטרקציות תיירותיות החל מאוכל טעים , קזינו, פארקים רחבי ידיים ומבנים מרשימים ועשירים בהיסטוריה ותרבות , רק בבוקרשט לבדה תוכלו לבלות  כמה ימים רק בשוטטות עם המצלמה שלכם.

אם תסעו כמה שעות מחוץ לבוקרשט היפה, ותגיעו לבראשוב , תכירו את העיירה ההיסטורית המקסימה השוכנת בהרי הקרפטים המדהימים. סיור בבוקרשט ובראשוב יעניקו לכם טעימה מהמגוון המרתק של רומניה , תשלבו טבע וערים.

ברומניה יש הכל. מערים שוקקות חיים כמו בוקרשט ועד עיירות קטנות ויפות בטרנסילבניה המוקפות בהרים וטבע, ועד לחופי הים השחור של קונסטנטה, יש משהו לכל מטייל ברומניה. חובבי טבע  הולכים להתאהב אינספור מרחבים ירוקים, פארקים וטיולים. לחובבי היסטוריה יהיו סיורים בטירות ומוזיאונים וחובבי קולינריה הולכים ליהנות מאוכל רומני , הבליינים ישמחו להירגע בשפע בתי הקפה המקסימים או מבילוי באחד מהמועדונים, כמובן שרומניה היא גם יעד לשופינג זול , אך של מוצרי איכות.

טיול ברומניה הוא בדרך כלל זול יותר מאשר בחלקים אחרים של אירופה. אמנם בכל עיר אפשר תמיד לקחת מלון חמישה כוכבים ולהתפנק בארוחת ערב יקרה, אבל אם הגעתם עם תקציב ותחפשו דרך להוזיל עלויות, זה ללא ספק היעד לעשות זאת, תוכלו להיות במלונות סבירים וליהנות מארוחה טעימה במסעדה זולה בסביבות 40 ליי או 6 אירו. טיסה לבוקרשט וממנה היא גםבתקציב מכיוון שחברות עלות זולות כמו Wizz Air ו-Ryan Air טסות לשם בקביעות.

לרומניה יש מערכת רכבות עצומה המציעה כרטיסים נוחים מאוד ברחבי המדינה, מה שמקל על התניידות בערים רבות מבלי לפוצץ את התקציב. בתוך בוקרשט, יש מערכת מטרו ומערכת אוטובוסים במחירים נוחים. אמנם לבראשוב אין מטרו, אבל האוטובוס יביא אותך לכל מקום שאתה צריך ללכת אליו. אובר פועלת גם בבוקרשט וגם בבראשוב כדרך נוספת להתנייד בזול.

בוקרשט

את מסלול הטיול שלנו נתחיל מבוקרשט. השדרות הסוחפות וסגנון הארכיטקטורה ארט נובו ברבים מהמבנים הבולטים יגרמו לכם להרגיש לרגע כאילו נחתתם בטעות בפריז. אבל כשתסתכלו לעומק, תגלו שבוקרשט שונה לחלוטין מפאריז. מהארכיטקטורה ועד האוכל, מהפארקים ועד המוזיאונים, בוקרשט שופעת אופי שרק מחכה להתגלות.

התחל את שהותך בבוקרשט עם סיור בארמון Mogosoaia – חובבי היסטוריה וחובבי טבע כאחד ייהנו לחקור את הארמון והגנים של המאה ה-17. לא ייקח לכם יותר מדי זמן לראות את הארמון הזה, אבל זו דרך מצוינת לראות יותר תרבות היסטורית על האזור. אתה יכול לקחת אוטובוס 460 מתחנת האוטובוס Laromet כדי להגיע לכאן. אתה יכול גם להשתמש באובר .

חקור את העיר העתיקה –  בעיר העתיקה יש רחובות מרוצפים, ונגני רחוב מנגנים כל כמה מטרים ברחבי העיר. בחרו מסעדה במרכז העיר ותיהנו מהופעות הרחוב .

צאו לטיול לפארק הטבע Vacaresti

Walkthrough Park National Vacaresti – פארק הטבע Vacaresti היה פרויקט פיתוח עירוני שמעולם לא הושלם. האגן הזה נועד להיות מתחם ספורט ימי, אבל הפרויקט נזנח לפני עשרות שנים. כשהיא הושארה ללא השגחה במשך שנים, הטבע החל להשתלט. כעת, Vacaresti היא הפארק העירוני הגדול בעולם ומקום מרתק לבלות בו זמן מה בבוקרשט.

הפארק הטבעי הזה נמצא רק כמה תחנות רכבת תחתית מחוץ למרכז העיר, וזה מרגיש כמו פארק לאומי. הכניסה  בחינם לר ובהחלט שווה לראות אם אתם בעניין של טבע. תוכלו  לעקוב אחר השבילים בתוך האגן או ללכת בשביל לאורך החלק העליון של האגן, תוך מבט מלמעלה על הנופים.

פארקים עירוניים

תמשיכו לחקור גם את הפארקים בתוך העיר – בבוקרשט יש תרבות פארק מענגת. יש מרחבים ירוקים בכל מקום, ואנשים מבלים בהם בפיקניקים, בקריאת ספרים ובספורט עם אנשים אהובים.  תארזו לכם פיקניק ותרגעו לצד הצמחייה הצבעונית של בוקרשט. הפארקים המובילים במרכז העיר הם Parcul Izvor ו-Parcul Cismigiu, הממוקמים בין העיר העתיקה וארמון הפרלמנט.

חנות הספרים Carturesti -אם אתם חובבי חנויות ספרים יש שני סניפים , מדובר בחנויות ספרים מדהימות, רחבות ידיים וחלומיות בבוקרשט הכוללות ספרים באנגלית אחת ממוקמת בעיר העתיקה, והשניה נמצאת במרחק של כמה רחובות מ-Universitate.

 לארוחת ערב תסעדו ב-Dianei 4. היא ללא ספק אחת המסעדות המומלצות לאכול בה ארוחה בבוקרשט. המסעדה נמצאת בבית היסטורי ששימש בעבר כראש שירות הביון החוץ. עם קסם מיוחד ואוכל טעים, המקום החבוי הזה ממש מחוץ לעיר העתיקה יגרום לכם לרצות לחזור ולאכול בה בכל ערב.

ארמון הפרלמנט, מוזיאון וספא

ביקור לא יהיה שלם בלי סיור בארמון הפרלמנט – ארמון הפרלמנט הוא אחד מהמבנים המנהליים הגדולים בעולם. הוא מכיל גם את המוזיאון לאמנות עכשווית. תוכלו לערוך סיור בבניין עצמו או לחקור את המוזיאון לאמנות עכשווית. המוזיאון מציג תערוכות מתחלפות שחובבי האמנות ישמחו לראות.

בערב תוכלו להירגע בספא Therme – לאחר שהסתובבו בארמון העצום של הפרלמנט, סביר להניח שתרצו לנוח ולנוח. Therme Spa הוא פארק מים וספא ממוקד בריאות הממוקם ממש מחוץ לבוקרשט. המתקן כולו מקורה, והוא מתודלק על ידי מעיין חם טבעי עמוק מתחת לאדמה. יש להם הכל, ממגלשות מים ואטרקציות בפארקי שעשועים ועד לסאונות ובריכות הרפיה תרמיות – והכל בחלל מעוצב להפליא.

Therme ממוקם מחוץ לעיר, אבל יש להם אוטובוס הסעות חינם שנוסע מפיאטה רומנה כל יום. כאשר אתה מגיע ל-Therme, אתה בוחר את החבילה שלך על סמך האטרקציות והאיזור שאתה רוצה והמחיר משתנה לפי אורך הזמן שתרצו להישאר. כרטיסי כניסה ליום שלם לכל אחד מהאזורים השונים בממוצע בסביבות 100 ליי או 20 אירו.

נסיעה לבראשוב

ככל הנראה הדרך הקלה והמשתלמת ביותר לנסוע בין בראשוב לבוקרשט ולחזור היא ברכב. על ידי כך, אתה יכול לנוע במהירות שלך, ותוכל לבדוק כמה מנקודות העצירה המופלאות לאורך הדרך.

אם אתה צריך לשכור רכב , תמצא את כל המקומות העיקריים להשכרת רכב בבראשוב ובבוקרשט. הנהיגה היא בצד ימין, ואתה צריך לנקוט זהירות רבה בנהיגה, במיוחד כאשר אתה עובר לאזורים ההרריים. כאשר שוכרים רכב , ודא שיש לך את רישיון הנהיגה שלך (כרטיס ונייר), רישיון נהיגה בינלאומי ודרכון בהישג יד. עשה תמיד ביטוח לרכב שלך ונשא איתך את כל המסמכים.

זמן הנסיעה בין שני היעדים הוא בסביבות 2.5 שעות, אבל אתה יכול להאריך את זה על ידי עצירה ואז להפוך את הנסיעה לכדאית. בסוף השבוע אתם עלולים להיתקל בלא מעט פקקים בדרך ובעומסי תנועה.

כמה נקודות עצירה מפורסמות בין בוקרשט לבראשוב שכדאי לעצור בהן בדרך הן:

Sinaia – ממש במרכז הרי הקרפטים המדהימים, תוכלו לבקר בעיר היפה ואתר סקי . זה מדהים לבלות בה כמה שעות (או כמה לילות אם הטיול שלכם מאפשר).תוכלו לטפס על אחת הפסגות באמצעות גונדולה, תגיעו לנקודת תצפית פנטסטית ולנופים מדהימים על ההרים.

צאו לטיול לטירת פלס. Peles Castle היא במרחק 1.5 שעה נסיעה מבראשוב, ממוקמת  בהרי הקרפטים ליד העיירה סינאיה, זוהי טירה ניאו-רנסנס שנבנתה עבור משפחת המלוכה הרומנית. שמורה היטב מבפנים ומבחוץ, מוקפת בנוף הררי מדהים.

מנזר קארימן – ממש למרגלות ההרים, תמצאו את המנזר השליו והיפה הזה עם כמה נופים מדהימים. תוכלו לסייר בגנים ולראות את הציורים על קירות המנזר.  ביקור אמור לקחת כשעה או שעתיים אבל זה ביקור חובה.

Busteni – אתר הסקי הזה והעיירה הקטנה מקסימים ויש בה כמה מעיינות מינרלים מרפאים שמומלץ לבקר בהם. אם אתה אוהב טיפוס צוקים, זה גם מקום נהדר לנסות טיפוס. בנוסף בעיירה יש רכבל באורך 4 ק"מ , שלוקח אותך ישר במעלה ההרים לנופים עוצרי נשימה  ובחזרה למטה.

Timisu de Jos – ידוע גם בשם קניון שבעת הסולמות, זהו מקום שאתם חייבים לראות בדרככם בין שני היעדים שלכם. המסלול הליכה הזה מוביל אל מפלים מרשימים, וניתן לטפס באמצעות סולמות. אתם יכולים לטייל באזור, בין שלל המסלולים מומלץ לנסות את  שביל הקניון. תזדקקו לכמה שעות כדי לראות אותו בשלמותו, זה אחד ממסלולי הטבע היפים ביותר באיזור.

סיביו– אתה יכול לראות את המיטב של העיירה הטרנסילבנית הקטנטנה הזו ביום אחד בלבד. סיביו נמצאת במרחק של 2.5 שעות נסיעה מברשוב , תוכלו לחקור את היישוב הציורי הזה מימי הביניים.

מלבד שיטוט בכיכרות, יציאה לתוך הקתדרלה וטיפוס על מגדל המועצה לתצפיות פנורמיות, גולת הכותרת עשויה להיות "הבתים עם העיניים" המפחידות. הבתים הצבעוניים האלה נותנים את הרושם המובהק שהם צופים בכם.

עוד נסיעה מומלצת היא אל הכביש המהיר טרנספגאראסאן Transfagarasan Highwayהפך לאחד המקומות המצולמים ביותר ברומניה, כמו גם עלייה לרגל למטיילים המחפשים דברים מהנים לעשות בקרבת בראשוב. צא לסיור יום בכביש המהיר טרנספגאראסאן מבראשוב, המשלב את נקודות השיא האחרות של האזור כמו Balea Lac ומפל, אגם Vidraru, מנזר Curtea de Argeș וטירת Poienari.

הגעה אל בראשוב

בראשוב היא עיירה מימי הביניים בטרנסילבניה, השוכנת ממש למרגלות הרי הקרפטים. זהו ערבוביה של תרבות והיסטוריה, ובכל זאת אווירת ההרים של העיירה הקטנה  הזאת מקרבת אתכם יותר אל הטבע מאשר בוקרשט העמוסה.

אם אתם לא מעוניינים לעשות את העצירות בדרך ואתם מתניידים בתחבורה ציבורית, קל להגיע לבראשוב מבוקרשט ,  מערכת הרכבות פועלת כל יום ומהירה ומשתלמת. כדי להגיע לבראשוב מבוקרשט, פנו לתחנת הרכבת גארה דה נורד באמצעות אובר או מטרו. ברגע שתהיו שם, תוכלו לרכוש כרטיס לבראשוב ,רכבות פועלות כל היום, וזה אמור לעלות בסביבות 70 ליי או 15 אירו.

הנסיעה תימשך 4 שעות.  כשתגיעו לבראשוב, תוכלו לקחת את האוטובוס לעיר או להשתמש ב-uber. במלונות רבים יש סידורי איסוף מתחנת הרכבת .

העיירה של בראשוב קטנה בהרבה מבוקרשט, מומלץ להישאר במרחק הליכה ממרכז העיר.

תעלו על הרכבל אל השלט האייקוני של בארשוב , הרכבל פועל בין השעות 9:30-17:30 אך סגור בימי ראשון בבוקר וכל היום ביום שני.

בהגיעכם לבראשוב, טיילו בהר טמפה לתצפית הטובה ביותר בבראשוב- העלייה בהר טמפה היא אחד משיאי הטיול בבראשוב. העיירה בראשוב שוכנת מול הר טמפה, תוכלו ללכת מהעיר העתיקה לבסיס הר טמפה בתוך כעשר דקות. משם אפשר לצאת לטיול של 45 דקות לפסגה בשבילים סלולים היטב או לעלות ברכבל לפסגה (עולה כ-3 יורו).

יש שתי נקודות תצפית על הר טמפה. תוכלו לבלות זמן בהליכה במעלה השביל לנקודת התצפית הטובה ביותר של בראשוב. הצטיידו במים ומצלמה!

בעיר בראשוב כדאי לבקר בכנסייה השחורה – שריפה בסוף המאה ה-16 שרפה את רוב העיר וחרכה את הקירות החיצוניים של הכנסייה, והפכה אותה לשחורה. תוכלו לחקור את שטחי הכנסייה ואולי אפילו להשתתף בקונצרט הנערך בפנים, בהתאם לתקופת השנה. 

צאו לטיול יום לטירת דרקולה

כשאנשים שומעים על טרנסילבניה, רבים חושבים אוטומטית על דרקולה. מבצר בראן , הידוע גם כמצודת דרקולה, הוא מבצר מימי הביניים בטרנסילבניה והדרך המושלמת לסיים את מסלול הטיול בבוקרשט ובראשוב. עלות הכניסה לטירת בראן היא 40 ליי או 8.50 אירו.

עוזבים את בראשוב

מברשוב, אתה יכול לתפוס רכבת חזרה לבוקרשט או לאחת מהערים המדהימות הרבות האחרות הסמוכות. מכיוון שכרטיסי רכבת סבירים וניתן לקנות אותם ברגע האחרון, אתה יכול בקלות להוסיף עוד עצירות בטיול . למשל מברשוב תוכלו לנסוע לבלות יום בסיביו. ניתן להגיע לשם תוך מספר שעות מברשוב ברכבת או באוטובוס. סיביו הוא מרכז תרבותי מוביל בטרנסילבניה. תוכלו לשוטט ולראות  את הקתדרלות הגותיות וללכת לאיבוד ברחובות מפותלים וצבעוניים.

אתם שאלתם - אנחנו ענינו!

יש מרחק של 170 ק"מ בין שני המיקומים, ולא משנה איך תנסו להגיע לשם ולחזור, הנסיעה בכיוון אחד תארך בערך 2.5 שעות, אולי יותר בהתאם לתנועה. עם זאת, תוך כדי נסיעה, תראה כמה מהנופים המדהימים ביותר.

יש רכבות סדירות בין בראשוב לבוקרשט מדי יום, רכבות רומניה הן נוחות, ואם תדאגו לקבל מושב בחלון, תוכלו לראות את האזור הכפרי העובר בין בראשוב לבוקרשט ובחזרה.

נסיעה באוטובוס אפשרית, אבל לא קלה במיוחד. ישנם שירותים סדירים מדי יום בין בראשוב לבוקרשט, וזמן הנסיעה הוא בסביבות 2.5 שעות. עם זאת, אם תבחר לנסוע בסופי שבוע או במהלך חג, אתה יכול לצפות שזמן הנסיעה יתארך בשעה או שעתיים לפחות עקב עומסי תנועה. הדרכים ההרריות בבראשוב וממנה הן כבישים בודדים ומפותלים מאוד. עם זאת, אוטובוסים נוחים מאוד והנופים בדרך מרהיבים.

הדרך הטובה ביותר להגיע לבוקרשט היא באמצעות טיסה. Wizz Air ו-RyanAir מפעילות טיסות זולות לבוקרשט מרוב הערים הגדולות באירופה. כאשר תגיעו לשדה התעופה, עומדות בפניכם שתי אפשרויות להגיע למרכז העיר:

קחו אובר פרטי: אפשרות זו מהירה יותר אך עולה כ-13 יורו.

קחו אוטובוס: האוטובוס לוקח קצת יותר זמן אבל עולה רק 8 ליי או בערך 1.60 אירו.

תצטרכו לקנות כרטיס מנציג האוטובוסים בדוכן מחוץ לאולם ההגעה כדי לקחת את האוטובוס. קנה כרטיס למרכז העיר באוטובוס 783. הנסיעה עשויה להימשך בין 45-90 דקות, תלוי בתנועה.

התחנות Universitate ו-Unirii הן הקרובות ביותר לעיר העתיקה. Universitate הוא גם מחלף מטרו גדול.

אם אתם רוצים להיות במיקום מרכזי וקרוב למערכת הרכבת התחתית, הישאר ליד Piata Romana, Universitate או Piata Unirii. אזורים אלה נמצאים כולם במרחק הליכה מהעיר העתיקה עם שפע של מסעדות ובתי קפה מסביב. רכבות תחתיות ואוטובוסים רגילים עוברים באזורים אלה, ומחברים אותך בקלות לשאר חלקי בוקרשט.

בבוקרשט יש גם דירות מדהימות להשכרה. לפעמים, השכרת בית הארחה יכולה לגרום לכך שאתה מקבל יותר מקום ושירותים מאשר מלון רגיל.  יהיה לכם מטבח, מרפסת וסלון .בעלות משתלמת מאוד.

עיירה שבהחלט שווה ביקור , בראשוב היפה ממוקמת בהרי הקרפטים המרשימים, תגלו שכולם מדברים על בראשוב, ומסיבה טובה! זהו מוקד תיירות אמיתי, והוא הולך וגדל בפופולריות עוד יותר. העיר העתיקה יפהפייה, והטבע עוצר נשימה.

אוברג'ין – המסעדה הים-תיכונית הידידותית לצמחונים בעיר העתיקה בבוקרשט , ישראלים אוהבים אותה במיוחד, תמצאו בה מחומוס טרי ועד קערות ירקות, תיהנו מטעמים אקזוטיים תוך כדי האזנה לאמני רחוב מנגנים כל הלילה.

Mashuka – מקום לנסות מנות רומניות מקומיות , מומלצת  על ידי המקומיים. למסעדה זו יש תפריט שמשתנה מדי יום.

מסעדות רבות הופכות לברים בסביבות השעה 23:00.

מצודת רסנוב נמצאת באמצע הדרך בין בראשוב לטירת בראן. קל לשלב את בראן ורסנוב באותו יום. שמה של העיירה מתנוסס על צלע הגבעה כך שאי אפשר לפספס אותה.

מבצר רסנוב גדול יותר מטירת בראן ומציע נופים מרהיבים של האזור הכפרי שמסביב. מבצר הגנה זה בהרי הקרפטים  מהמאה ה-13, נבנה כדי להגן על תושבי העיר מפני ה הפולשים. מהעיר רסנוב, עלו במעלה הגבעה או עלו ברכבל.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בבוקרשט מתחילה כאן

דילוג לתוכן