חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מזג האוויר בבוקרשט

מזג האוויר בבוקרשט - להתאים את העונה לטיול שלכם

בוקרשט היא יעד פופולרי נפלא ביותר, ואהוב במיוחד על התייר הישראלי. הסיבות לכך ברורות ומובנות. אחת מהן ללא כל צל של ספק, היא מזג האוויר בעיר.

מדובר באקלים נוח ביותר, מה שהופך את העיר ליעד פוטנציאלי לאורך כל ימות השנה. נסקור את כל מה שצריך לדעת על מזג האוויר בבוקרשט, כך שתוכלו לתכנן את הטיול המושלם עבורכם.

לחות, גשמים ומה שביניהם - מזג האוויר בבוקרשט

האקלים בבוקרשט הוא אקלים לח. החורף בעיר עשוי להיות קר ביותר, עם הרבה רוחות וטמפרטורות שצונחות מתחת לאפס.

מדי פעם תפגשו כאן גם קור של עד מינוס 20מעלות ! שלג הוא דבר שכיח יחסית בחורף של בוקרשט, וגם ערפל כבד עלול לקבל את פניכם. ינואר הוא החודש הקר ביותר, וממוצע הטמפרטורות בו הוא מינוס שתי מעלות.

הקיץ כאן לעומת זאת חם. בחודשים יולי אוגוסט ממוצע המעלות בשיא החום עומד על 29 מעלות, כשלעיתים די קרובות מגיעות הטפרטורות עד ל35 מעלות ויותר.

הקיץ כאן מתאפיין בשבועות ארוכים של חום כבד, אשר יכולים ברגע אחד להתחלף במספר ימים קרירים יותר בהן צונחות הטמפרטורות עד לכ15 מעלות. יולי הוא החודש החם ביותר, וממוצע הטמפרטורות בו הוא כ23 מעלות.

על אף שהקיץ יבש ברובו, ייתכנו לעיתים סופות כבדות. האביב והסתיו נעימים לרוב וממוצע המעלות במהלך היום הוא בין 17 ל22 מעלות, זמן נוח לטיול לכל הדעות.

עונות השנה בבוקרשט
עונות השנה בבוקרשט

כל עונה והקסם שלה - בוקרשט, רומניה

אמנם הלחות והחום הכבד במהלך הקיץ עשויים להזכיר לתייר הישראלי את הארץ, אך אל לנו להתבלבל.

אופי האקלים בבוקרשט שונה ביותר ממה שאנחנו מכירים מהארץ.
בעיקר הכוונה היא לחוסר היציבות והקושי לצפות את מזג האוויר.

השינויים כאן מהירים, קיצוניים ומגיעים ללא התראה. יום קיצי יפה ושמשי, עלול בלי אזהרה מוקדמת להסתיים כחורפי, קר וגשום.

מזג האוויר המגוון והמפתיע של בוקרשט, הופך אותה למעשה ליעד פופולרי בפני תיירים לאורך כל השנה. כל עונה מביאה עמה את הקסם שלה ומעניקה לתייר זווית שונה על העיר הנפלאה הזו.

תיירים רבים שביקרו בבוקרשט בעונה מסוימת, חוזרים אליה שוב בכדי לחוות את העיר בעונות השנה השונות. הקיץ מבליט כמובן את אתרי הנופש, הפארקים והחופים המהממים הנמצאים בסמוך לעיר, כמו גם את בתי המלון האקסלוסיביים וחיי הלילה המשגעים.

החורף צובע את העיר בלבן ומעניק לה אווירת חג קסומה, בעיקר אם הגעתם באזור חג המולד. האביב כאן פשוט יפה לעין, הפריחה המחודשת ומזג האוויר המתחמם מעניקים לעיר מראה מלבב ונעים, וכמובן הסתיו הקסום,
בו ממלאים עלי השלכת את הרחובות והפארקים מלאים מבקרים.

כל עונה מציגה כאן חוויה מיוחדת במינה. הבחירה כולה שלכם, ותלויה כמובן באיזה סוג של טיול אתם חפצים.

אז איך בדיוק אורזים מזוודה במזג האוויר הבלתי צפוי של בוקרשט

ניחשתם נכון. בעת טיול בעיר בוקרשט, תידרשו תמיד להצטייד במגוון מסוים של ביגוד. הכוונה היא שגם אם אתם מגיעים לעיר בקיץ בחם, מעבר לבגדים הקלילים, רצוי שתצטיידו במספר סוודרים ובגדים ארוכים, וכן, אפילו במטריה.

על אותו עיקרון, גם בחודשי החורף, מומלץ להצטייד במספר חולצות קצרות, מכיוון שבמידה והשמש תחליט לבקר, היא עושה זאת בגדול.

באירופה בכלל, ובבוקרשט בפרט, מומלץ לעקוב באופן יומי ואפילו על בסיס שעתי אחרי תחזית מזג האוויר. השינויים כאן מהירים וקיצוניים, ומחייבים לעיתים קרובות הכנה מוגברת מבחינת ביגוד.

מחושך לאור - מזג האוויר בעיר בוקרשט
מחושך לאור - מזג האוויר בעיר בוקרשט

מחושך לאור - מזג האוויר בעיר בוקרשט

החודש בעל מספר שעות האור הרב ביותר במהלך היום הוא חודש יולי, עם ממוצע של יותר מ12 שעות אור יום. בסך הכל בחודש יולי יש בממוצע 382 שעות אור.

החודש הדל ביותר בשעות אור בממוצע לעומת זאת, הוא חודש ינואר, עם ממוצע צנוע ביותר של כארבע וחצי שעות אור יום בלבד. לאורך כל חודש ינואר נרשמות בממוצע כ140 שעות אור.

נשמע מעט? זה בהחלט מעט. לאורך שאר חודשי השנה ממוצע שעות האור הוא כ6 וחצי שעות אור ליום (ממוצע שנתי).

שאלות ותשובות בנוגע למזג האוויר בבוקרשט

בוקרשט היא עיר אטרקטיבית לאורך כל השנה, ולכל עונה יש את הקסם שלה. עם זאת, בחודשים מאי וספטמבר תפגשו מזג אוויר נוח ביותר עם ממוצע של בין 20 ל25 מעלות.

חודש אוגוסט הוא החודש החם ביותר בבוקרשט. ממוצע הטמפרטורות עומד על כ29 מעלות ! עם זאת ייתכנו בחודש זה גשמים ואף סופות.

חודש יוני הוא החודש הגשום ביותר בשנה בבוקרשט. על אף שמדובר כמובן בעונת הקיץ, חודש יוני הוא חודש פחות מומלץ אם אינכם חובבי גשם.

חודש ינואר הוא החודש הקר ביותר בבוקרשט, עם ממוצע טמפרטורות של 2 מעלות מתחת לאפס. מומלץ להצטייד בביגוד חם ביותר.

בהחלט כן. בעיר מספר קניונים ובהם מגוון מותגים. עיקר החנויות כאן מרוכזות בקניונים לנוחיות התיירים. המחירים בבוקרשט זולים באופן יחסי לאלה שבארץ, ובנוסף, בשל מזג האוויר בעיר, תמצאו חנויות רבות המציעות בגדי וציוד חורף.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בבוקרשט מתחילה כאן

דילוג לתוכן